Du elsker meg når jeg trenger det mest!


-Legg di hand i mi hand 
så er vi sterke saman 
så er vi svake saman
så er vi saman-

 

Du stryker fingrene  gjennom det uvaskede håret mitt.
Jeg føler meg klam og ekkel, men det ser ikke ut til å påvirke deg på noen måte. 
Du elsker meg og du sparer ikke på muligheter til å vise det. Aldri. 
Så mye har blitt forandret i livet vårt, snudd helt opp ned og ting ble ikke slik som vi hadde tenkt. 
Likevel, du står her, trygt ved min side.
Nekter å la meg gå motbakkene på egenhånd. 

 

Det er midt på natten. 
Smertene herjer som verst nå. Ingenting hjelper. 
Jeg har lyst å hyle, men jeg er så sliten, at jeg klarer ikke få frem en eneste lyd. 
Plutselig kjenner jeg en arm rundt meg.
Det er du som holder rundt meg.
Du vet det bare, gjør du ikke?
Det er som om du føler det på deg. 
Blir du aldri lei? 
Du blir sint når jeg spør deg om det.
Det vil du ikke høre snakk om.
Jeg er egentlig redd når jeg spør.
Redd for at du en gang svarer noe annet. 
Det er akkurat som en del av meg hadde forstått hvis du en dag plutselig ikke hadde orket mer, samtidig som den andre delen hadde blitt sittende igjen helt knust.

Når jeg er på mitt aller dårligste, det er da du er flinkest til å fortelle meg hvor mye jeg betyr for deg. 
Hvor søt du syns jeg er, selv om jeg absolutt ikke føler meg søt etter dager i seng/sofa og uten dusj og hårvask. 
Det er da du legger planer for fremtiden sammen med meg. 
Jeg gråter nesten alltid… uten at du ser det da. 
Jeg tror ihvertfall ikke at du ser det. 
Du kaller meg jenta di når jeg fortjener det minst.
Når jeg har det vondt og vanskelig.
Du vet det er da jeg trenger det mest.

Hvem hadde trodd at dette skulle bli vår hverdag?
Det at du vasker håret mitt og barberer leggene mine  er faktisk  blitt helt vanlig. 

Jeg føler meg innimellom som en belastning. 
Uansett hvor mye du beroliger meg, jeg kan ikke for det. 
 

Du er mye flinkere enn meg til å se realiteten i vår hverdag. 
Du planlegger hele vår fremtid, hus, aktiviteter med hensyn til mine helseutfordringer.
Du kommer stadig opp med nye hjelpemidler, Ideer eller forslag som skal  gjøre situasjonen lettere for oss. 
Jeg, jeg  går rundt å venter på at det skal falle en stjerne i hodet på meg slik at jeg kan bli frisk og vi kan fortsette der vi slapp for ja…. la oss se, sånn ca 10 år siden? 
Jeg er fremdeles i benektelse på mange områder og det frykten om å være til bry ovenfor andre som er størst. 

Du tenker på ting som jeg frykter mest av alt.
Du er alltid i forkant. 
Hvis det er noe du kan gjøre lettere, så gjør du det. 

Du giftet deg med en aktiv, spontan, sosial og tøysete jente som alltid fant på masse sprell.
Tøysete er jeg nok enda, men alt det andre har jeg nok måtte la vike for sykdommen. 
På innsiden er jeg den samme gamle jenta.
Hun slipper bare ikke helt ut
Heldigvis så ser du henne likevel. 
Du ser hvordan hun prøver sitt aller beste. 

Hverdagen består også av gode perioder.
Heldigvis. 
Fine øyeblikk, latter, smil og masse fine stunder sammen. 
Det er de som gjør oss sterkere og tryggere. 
Du gjør oss sterkere og tryggere. 

“Sammen så klarer vi alt, baby!” – det pleier du si. 
Jeg tror du har rett. Jeg vet du har rett.
Sammen klarer vi alt! 

Takk for at du er min. 
Jeg elsker deg. 
 

 

tusentankeriord 

 

 

 

Følg tusentankeriord på INSTAGRAM

 

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. Himmel og hav.du klarer alltid å sette så gode ord på det du føler,hvis jeg kan si det sånn.selv om det ikke er enkelt.men det er sånn hverdagen er hos oss og,men min mann sliter med angst og pts.vi ble syke med en mnd mellomrom.det har Vært 3 knalltøffe år.i mellomtiden så har han fått behandling og går i samtalegrupper.mye grums hos begge og mye er så likt,at det er skummelt.jeg får hjelp med angsten selv oppe i dette her.så vi er jo på vei,Mn når åpner veien seg helt og vi har mer og gå på.i slutten av uka skal vi i familieterapi. Tror det trengs.selv om vi har det bra sammen,er det fortsatt ting som ikke blir sagt eller glemt.tøft blir det,men denne mannen er verdt det.klem😊

    2. Tusen takk for tilbakemelding. Det er godt å være to når det stormer som verst. Aller størst er kjærligheten vet du og det har vi erfart mange ganger. Heldigvis er det masse fine dager, stunder og øyeblikk. Det gjelder å holde fast og ta vare på de også. Ønsker dere alt godt. TTIO

    3. Du er bare helt super, min gode venn <3 Og mannen din er helt fantastisk <3
      Veldig glad for at jeg har blitt kjent med deg og den herlige familien din <3

    4. Så rørende og vakkert skrevet. Mange som får snuddoppned på livet kan nok kjenne igjen mye av dette jeg har også en fantastisk oppegående mann, som er i forkant av utfordringene og jeg er takknemlig for det. Han har fått mange nye oppgaver hjemme etter at jeg, mor i huset ble syk.Nå, etter to år begynner det å tære på hans krefter, men samtidig er han opptattav at vi to skal løse dette sammen. Kjærligheten er god/fin❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg