Julestemning i August!

Jo, du leste faktisk riktig. Julestemning! 

I går tok det litt vel av her hjemme og det begynte med en liten tanke på å få unna noen julegaver, til å ende opp i at både jeg og ungene hadde lyst på både pepperkaker og julebrus.

 

Det vitner bare om den tragiske sommeren vi har hatt i Bergen i år. Vi hoppet rett fra vår til høst, så nå er hodet vårt  innstilt på jul. Hihi

 

Jeg handler ALLE julegavene på nettet. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten nettbutikker.

Det gjør livet enklere for slike som meg, som ikke kan gå fra butikk til butikk. Faktisk er det noe av det verste jeg kan utsette meg for, så det å handle julegavene i nettbutikker er et kjempestort hjelpemiddel for meg.

Faktisk, så er jeg ferdig med alle julegavene,  utenom til mine egne barn, og det er så utrolig deilig. Det er koselig med julegaver,  men etter at jeg ble syk innser jeg at både energi og økonomi liker at jeg er ute i god tid. 

Ellers har vi fylt huset med stearinlys og det ble riktig så koselig her. 

Det kan ha jo selvfølgelig vært med å økt på  julestemningen til barna…. Men når 7 åringen plutselig kommer tuslene og spør,  mamma…kan vi høre den der pepperkakebake-sangen? Da satt vi alle her og virkelig gledet oss.  

Aller først skal barna på tante og bestemorferie og  mamma og pappa skal på kjærestetur/ ladetur og jeg tror at de små gleder seg like mye som de store. 

De skal kose seg med bestemor, kusiner og fettere, mens vi skal  glemme alt av jul og julestemning og kjenne solen varme, roe helt ned og forhåpentligvis  nyte tiden.

Bare meg og han.

Og vet dere, det har vi fortjent. 

 

 

TusenTankeriOrd 

 

4 kommentarer
    1. Så koselig å lese at flere enn meg kan få julestemning nå i august. Jeg elsker adventstiden og gleder meg alltid til den når sommerferien er over.
      God tur til deg og din kjære. Det blir nok en god og flott opplevelse.

    2. ordeneskraft: Det samme gjør jeg. Advent er så koselig. Vi koser oss på tur, men noen utfordringer er det jo alltid med denne sykdommen når man ikke er hjemme i huset sitt med alle hjelpemidler og de vante tingene. Sånn er det jo alltid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg