En fargeglad lollipop…

I dag er det skikkelig høst i Bergen. 

Jeg tror ikke det har vært et minutt med opplett i hele dag og det har rett og slett vært skikkelig grått og trist utenfor.

 

Minstemann har blitt syk og det betyr hjemmedag med mamma på sofaen.

Både han og jeg har vært slappe og sliten store deler av formiddagen,  så den gikk med til noen timer søvn og fulstendig avslapping. 

Når ungene velger å sove fremfor lek eller andre ting, da vet man at ting ikke er helt som de skal.

Det pleier å være slik når de begynner på skolen igjen, da er det bestandig noen som blir syke. 

Jeg bare krysser fingrene for at jeg slipper unna denne gangen ettersom jeg akkurat har avsluttet min andre antibiotikakur og jeg egentlig føler meg litt på reservetanken allerede.

 

Siden ruskeværet herjet utenfor var det bare å finne frem pledd, stearinlys og selfølgelig IS! Vi må jo selvfølgelig ha is når vi er syke.

Når poden verken vil ha mat eller drikke, da er lollipop is gull å ha i frysen. 

Snille pappaen som er en luring og sørger for at vi har når det trengs. Hva skulle vi gjort uten han? 

We love you!  

Da ble det en riktig så koselig alenetid for mamsen og lillegutt i sofakroken, med minions på film og is.

En aktivitet som til og med mor kunne gjennomføre helt fint uten å ligge strak ut etterpå….

Eller, sannheten er nå at vi faktisk begge lå strak ut gjennom hele aktiviteten..

Det er sjelden jeg får alenetid med barna og det er veldig godt for meg å ha de en til en i slike situasjoner som dette.

Der vi kan være alene,  finne på rolige og fine ting og bare være sammen.

Gjør utrolig godt for mammahjertet.

 

Nå skal det selvfølgelig sies at jeg IKKE ønsker barna mine syke, men jeg tror dere skjønner hva jeg mener. Jeg ville bare understreke det.

 

Håper dere alle har hatt en fin dag enten det er regn, sol eller dere er inne under pleddet som oss.

 

Nyt de gode øyeblikkene livet har å gi.

Som i dag. En fargeglad lollipop.

 

TusenTankeriOrd 

 

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg