I dag ville jeg være mamma på juleavslutning

Så spent, så glad og så klar for fakkeltog og juleavslutning.
Han står foran meg, ansiktet lyser opp.

– Mamma, kan du være med? Du og pappa sammen?
Jeg får en vond klump i magen. 

Jeg begynner å vurdere alternativene.
Kan jeg klare det i dag?
Hvordan kan jeg klare det i dag?

Jeg vet at det ikke er mulig , men jeg har så lyst å få det med meg.  Jeg har så lyst å si ja.

Jeg klarer ikke skuffe det lille fine ansiktet , som så forventningsfullt og utålmodig venter på svar.

Jeg vinket de akkurat avgårde med et smil, mens jeg egentlig hadde mest lyst å hyle ut i smerte! 😢

Jeg ser etter dem gjennom vinduet. Holder begge hendene på magen og kjenner at hele kroppen rister og er svak.
Han snur seg, ser på meg, smiler.
Vinker litt , før han tar hånden til pappaen sin og går videre.

Jeg krøller meg sammen på sofaen.
Nå klarer jeg ikke holde det inne lenger.
Jeg hater denne sykdommen og alt den fratar meg i livet mitt.

I dag ville jeg være mamma på juleavslutning.

 

Tusentankeriord 

 

 

#helse #sorg #sinne #smerte #myalgiskencefalopati #fibromyalgi 

1 kommentar
    1. Samboren min delte dette med meg og jeg vet at hun kjenner igjen alt du har skrevet her. Ingen vet hvor vanskelig det faktisk er, få folk se hvor ofte dere kan ikke være med på en god del av ‘livet’ som alle andre synes er vanlig.

      Som alle andre med M.E. tenker til seg selv, “En dag… kanskje en dag, blir jeg bedre”.

      Lykke til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg