Lykke i en boks

 

Hvor heldig kan man egentlig bli?

Det er søndag og butikken er stengt, dermed er utvalget for å få det man vil ha rimelig slunkent. Man har jo selvfølgelig alltids bensinstasjonen, men siden jeg ikke kommer meg avgårde selv og de andre her i huset var godt i gang med sine helgeprosjekter, så ville man jo ikke være til bry med noe så unødvendig som godtesyke. 

Etter å ha ransaket kjøleskapet og ellers alle skuffer og skap på kjøkkenet, men til ingen nytte, var det var ingenting å hente og det nærmeste jeg kommet  var en boks oboy.  Det var ikke helt det jeg hadde i tankenen.

Men sååååå…helt der oppe. Øverst, helt oppe på toppen av kjøkkenskapet kunne jeg skimte noe rødt i det fjerne. 

Var det virkelig det jeg trodde?

Jeg fikk dyttet inn en stol og svimmel som jeg var klatret jeg opp for å komme litt nærmere. Måtte stå litt i ro på stolen for å finne balansen.

PLEASE si at det er det jeg tror det er!

Jeg strakk hendene forventningsfullt i været, rakk den akkurat og fikk grepet den med begge hender. 

JAAAAA!

Pepperkaker! 

Gjemt vekk og glemt vekk, men som på magisk vis dukker opp når jeg ønsket det som mest.

Like god i Februar som i Desember. 

Lykke i en boks. 

 

 

For det er jo lov å kose seg litt også vel? Er det ikke? Sterk kaffe og pepperkaker er nydelig og passer uansett hvilken måned man er i syns jeg.

Det beste av alt – godtesyken ble kurert!

 

Tusentankeriord 

 

 

 

#godtesyke #pepperkaker 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg