Sommerdrøm…

Sommerdrøm

 

 

 

Det nærmer seg sommerferie med stormskritt og plutselig så er den her. Skummelt og godt på samme tid.

Skummelt fordi det betyr mindre tid alene i huset for meg, mer lyder, bråk og det vil rett og slett kreve mer av meg på mange måter. 

Godt fordi det betyr at vi kan skru av alarmen og følge vår egen rutine om dagen  og nå som barna begynner å vokse til er jo ting også en hel del lettere på veldig mange måter.

 

 

Likevel så er det ikke til å stikke under en stol at det med sommerferie fører med seg litt forventinger også. Spesielt for de minste i huset og  det er ikke alltid like lett å planlegge med kronisk sykdom. 

Har vi skullet planlegge noe tidligere , så har det vært å  komme oss fra A til B og vite at vi har et trygt og greit  sted å komme til og at vi har alt vi trenger rundt oss på enklest måte ift til barn, sykdom, bad, senger ol.

 

 

I det siste nå, har jeg fått en rekke tegninger fra minstemann som er ganske så lik den øverst i innlegget og som dere sikkert kan se skal  det forestille familien  på telttur sammen.

 

På spørsmål hvor han ville dratt på ferie hvis han kunne valgt hvor som helst i hele verden, så er svaret: Telttur med familien.

 

 

Hans største ønske ❤ Blir mitt største ønske 

 

Vi har vært utallige ganger i syden, men aldri på telttur og det er det eneste han ønsker seg for sommeren. Han prater ikke så mye om det, men han tegner det om og om igjen og jeg tror nok at de andre brødrene hadde likt det også kjenner jeg dem rett. 

 

Det må planlegges godt for at det skal la seg gjennomføre og jeg ønsker i tillegg at det skal være bra vær, så vi har bestemt oss for å ha flere muligheter åpne sånn i tilfelle værgudene ikke er med oss.

Barn vil egentlig ha det på enklest måte, men hos oss kan den “enkle” feriemåten desverre bli utfordrende og kreve litt mer planlegging. Det er ikke bare å ” kaste seg i bilen”.

 

Hva ville du hatt med deg på en slik tur? 

 

Vi har telt, det er det eneste jeg vet. Hvordan jeg ellers skal klare å gjennomføre en slik tur, det aner jeg ikke, men jeg vet at jeg skal gjøre alt i min makt for å få det til denne sommeren og mannen  skal hjelpe meg å gjennomføre det. Han skal selvfølgelig også være med, ellers så hadde det ikke vært mulig.

Drømmer er til for å oppfylles, ikke sant? 

 

Det blir planlagt  uten å fortelle barna noe, jeg syns det er tryggest slik. Da slipper vi skuffelsen om det ikke blir noe av. Det bør ikke være så langt unna heller og vi er avhengig av å kunne kjøre bil helt frem til der vi skal slå opp teltet. ( sånn omtrent)  

Drømmen er et sted i nærheten av et vann eller sjø, hvor barna kan bade og/eller fiske.

 

Så må vi kunne brenne bål. Bål har vært med på alle tegningene, så det er nok en veldig viktig detalj.  

 

Jeg ser det for meg:  Bål om kvelden, barna griller marshmallows, vi er i nærheten av vann, stjerneklart, og stille rundt oss….idyll

 

Kanskje noen av dere vet om et fint sted i Bergen eller Hordaland? Da blir jeg veldig glad om du vil sende meg dine tips.

 

Jeg har heldigvis noen uker å planlegge på, men dette har jeg så lyst til å få til. Jeg vet om noen som hadde blitt veldig, veldig, glad! ❤

Dette må jo være sommerdrømmen? Det har i alle fall blitt min.

 

tusentankeriord 

 

 

 

 

#sommerdrøm #ferie #barn #kronisksykdom #telt #myalgiskencefalopati #ME #fibromyalgi #smerter #smertekamp #barnpåtur #bergen #hordaland #drøm 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg