Sommerdrøm – Husker dere?

 

 

For en tid tilbake fortalte jeg dere om sommerdrømmen  til minste gutten vår. Ønsket om å sove i telt.  ( Kan lese det HER ) Bålkos, grilling og hele den pakken. Han har aldri fått oppleve det og gjennom hele våren har vi fått tegninger hvor han tegner oss på tur med telt, bål og alt som hører med. 

Vi har hatt så lyst til å få til noe denne sommeren, men det er ikke så lett å planlegge noe med denne ustabile formen, så derfor har vi heller ikke sagt noe til ungene om det, men heller kjøpt inn det som vi må ha for å kunne ta det helt på sparket.

Håpet var jo å ta en litt lenger tur, til en skog eller ved et vann…slik at det ble litt mer sommerferiefeeling, men det har ikke latt seg gjøre enda og for at ikke hele sommerferien skal gå, så slo vi opp teltet i hagen og i kveld, i kveld blir det utflukt med overnatting.

Jeg skulle ønske jeg filmet gutten når pappaen spurte om vi skulle overnatte i hagen. Det var nesten som man kunne se stjerner i øynene hans. For en glede! 

 

 

Så idag har han gjort alt klart, pakket sekken og gjort klart det mest nødvendige. Han skal på ferie i hagen med mamma og pappa! 

Tenk å bli så glad for noe så lite og hvorfor har vi egentlig ventet så lenge? 

Barn har ikke de samme kriteriene for en ” perfekt ” sommerferie som vi voksne kanskje tenker at de har. De har ikke så store forventinger. Kanskje er det vi som faktisk lager det på dem? Som er med på å forme barna til å tro at en teltur i hagen egentlig bare er noe bittelite… når det i utgangspunktet for dem er noe kjempestort! 

Hvorfor gjør vi det? Det viktigste er jo at man har det kjekt? Ikke hvor man er. 

For meg er det også en stor ting. En megautflukt og den største jeg har hatt på lenge. Jeg gleder meg minst like mye som han. 

Vi må slutte å være redd for å tro at det vi tilbyr barna våre ikke er godt nok. For det er når vi tror det, det er kanskje akkurat da vi ikke opplever noe….nettopp fordi muligheten går oss hus forbi mens vi venter på at noe annet skal dukke opp.

Hvor dumt er ikke det? 

Grip sjansen og nyt øyeblikkene. Det er jo det vi lever for til syvende og sist. 🦋

 

tusentankeriord 

 

 

 

Følg meg gjerne på FACEBOOK  / INSTAGRAM 

 

 

#sommerdrøm #sommerferie #barnpåtur #telttur #bål #teltihagen #ferie #familie #barn 

 

13 kommentarer
    1. Det hørtes kos ut. Jeg hadde telt i hagen et år. Sov jo ikke de nettene ungene lå der ute da. Det var ører på stilk og et halvt øye åpent, for å være sikker på at de var trygge. 😀 😀 😀
      De elsket det. Hønemor var mer tvilende. <3

    2. Ei_heks: Haha, det kan jeg kjenne igjen… ørene er alltid på stilk når ungene sover ute. Løvemor må passe på.

      Er ikke en teltperson jeg heller, men i år ble det slik. Gikk hardt utover kroppen må jeg si. Pause i dag.

    3. hverdagslivetivollen: Helt sant og det ble veldig koselig. Utfordrende for kroppen, men veldig koselig. Spesielt koselig var om kvelden. Så fint med bål og lykter. Minner <3

    4. Jeg ser for meg sønnen din, men stjerner i øynene ❤ For noe fantastiske og gode minnet dere kommer til å skape. Det viktigste er ikke hvor man er, men at man er sammen ❤

    5. Ei_heks: Vi hadde en slik madrass som du pumper luft i. Er desverre mye som spiller inn og så lite som skal til, men det ble mange fine minner for de små som er gode ånde tilbake på ? Neste gang sover mamma inne og gutta ute. En erfaring rikere.

    6. Sånn ordentlig tykk blå en som du bl.a får på Jysk? Hva med campingseng da? Eller saccosekk? Jeg var Prinsessen på Erten i mange år og skulle jeg sove i normale senger måtte jeg ha saccosekk, et par ekstra dyner å ligge på (der jeg ikke lå i sacco’n) og 3-5 puter. Det er så kjipt å ikke kunne dele alle opplevelsene. 🙁

    7. Ei_heks: Ja, det var en slik dobbel tykk , men det er desverre mange ting som spiller inn. Takk for tips uansett. Supert å ha med seg til en annen gang for oss ikke camping vante 😉

    8. Vel… de færreste har med Prinsessen på Erten på tur. 😛
      Men hjertet mitt verker for deg. Jeg gikk glipp av så mange av ungenes “første” fordi jeg ikke var så veldig bevegelig. Det er VONDT! Viljen og evnen var fullstendig i utakt. Så jeg kan forestille meg hvor frustrerende det er når kroppen sier NEI.
      Møkkakropp! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg