Leppespa og en kopp te

 

Jeg blir bare mer og mer fasinert over hvor mye deilige produkter det faktisk finnes til huden vår og hvor herlig og oppkvikkende det faktisk føles med noe så enkelt som en lippeskrubb når du ligger helt slått ut og føler deg ganske lite fresh på sofaen eller i senga. 

Nå etter at jeg ble syk, har det blitt en liten hobby med sminke og hudprodukter og jeg har jo fått min egen lille krok som begynner å ta form. Det er så koselig å sitte der, bare å ta en kopp te og ta en leppespa, tenne lys. 
Sånn er det blitt. Stille og rolig i kroken min, der kan jeg pusle på, sitte mykt og godt, ha en  venninne innom på en fin prat,  en varm kopp og  samtidig som vi gjør noe litt kjekt sammen. Det som blir det viktigste for min del,   uten at jeg blit helt tappet for krefter og mye sykere. 

Selv om den ikke er helt ferdig enda, det blir den vel aldri, så er det likevel avslappende og deilig å sitte der. Eneste jeg føler jeg mangler skikkelig er en god hvilestol/daybed, slik at jeg får slappet skikkelig av. Nå blir det ofte til at jeg har med meg en madrass eller hotellputen og sitter på gulvet, men det er bare foreløbig da. Jeg bruker stolen også, men syns ikke den er så god å sitte på. Da liker jeg teppet på gulvet bedre. 
Så et skikkelig sted å sitte/hvile, hadde ikke vært dumt. 

Nå har jeg også bestilt møbler til dukkehuset mitt. Det blir så spennende. 
Gleder meg skikkelig til de kommer i posten og til jeg ENDELIG får møblert huset jeg har drømt om fra jeg var liten. 

Jeg har invistert litt i meg selv i det siste, som dukkehuset og  i ting til hud og hår, ( jeg har skrevet om det  tidligere) og det dukker stadig opp nye favoritter underveis. 
Jeg er på ingen måte noe lukseriøs eller voldsom glamorøs av meg og liker som de fleste andre å få mest mulig for pengene. 
Som ufør så er det ikke akkurat penger man har mest av, men er det alltid slik at det dyreste er det beste? 
Ikke vet jeg.

Jeg er jo ikke så godt kjent med produkter og merker ettersom en vaskeklut med vann har vært min redning i mange år ( FNIIIIS) og utvalget av sminke har vært heller beskjedent, men noen erfaringer har det blitt. 

Som en enkel lippeskrubb med lipbutter fra Makeupmekka. Min nye favoritt. Den er så god og leppene mine er blitt så myke! JIPPI. Jeg betalte under hundrelappen for begge to. 
Jeg har slitt med tørre og ( unnskyld språket ) ekle lepper så lenge, trolig pga sykdommen og det faktum at deg ikke får i meg nok drikke ila en dag, men nå, aldri hatt så fine lepper før. Til om med mannen reagerer. Haha
Det beste av alt er jo at man føler seg bedre når leppene ikke kjennes ut som sandpapir, iallefall syns jeg det. 

Så slik prøver jeg meg frem. Koser meg når jeg har energi til det. 
Deler små glimt med dere når jeg har krefter og mulighet. 
Jeg vil at denne bloggen også skal handle om fargerike og glade ting. 
Ting som gir meg energi og som jeg bruker litt tid på her hjemme. 

Kanskje dere har noen tips og gleder/inspirasjon å dele med meg?
Det blir jeg veldig glad for å høre om. 

Ha en fin uke. 

tusentankeriord 

#velvære #sminke #spa #skrubb #leppeskrubb #Makeupmekka #minhverdag #energi #myalgiskencefalopati #sminkeskap #maleup #hobby #makeuptips 
 

5 kommentarer
    1. Hyggelig å høre. <3
      Det har rett og slett noe med at jeg synes verden er et enklere og bedre sted når vi er positive og snille mot hverandre og så prøver jeg å leve som jeg lærer. Jeg klarer det IKKE hele tiden jeg heller. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg