God påske!

Påskemorgen!
En fiiiin morgen.
Spesielt når jeg kan nyte noen timer oppe før resten av huset våkner til liv.
Påske minner mer om våren, våren og lysere og bedre dager.
Påsken fører med seg så mange fine farger, friske blomster og lange frokoster.

I dag overrasket jeg gjengen med ferske rundstykker, egg, og kakao til frokostbordet.
Det ble selvfølgelig masse stearinlys, påskekyllinger og for å vekke gamle barndomsminner, påskemorgen sangen i bakgrunnen.
Den vekker gamle minner altså og selv om mine egne barn ikke har helt det samme forholdet til den sangen, så hører den liksom med.

Etter frokosten ble det påskeeggjakt på ungene!
Jeg lå på sofaen og fikk med meg de små øyeblikkene da de suste forbi i full fart for å finne neste oppgave påskeharen hadde lagt ut.
Spenningen i øynene til minstemann var helt magisk. De gnistret nesten. 
Jammen ble det påskeegg på hele gjengen også. Til og med på mamma og pappa. Vi er heldige.

Da er det bare å legge seg godt til rette på sofaen, finne frem pleddet og nyte hjemmepåske med verdens beste!

God påske alle sammen!

TusenTankeriOrd

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg