Til mammaer i alle varianter

De sniker seg lett på tå inn på rommet mitt.
Jeg har vært våken en stund, hørt hvordan de har romstert på kjøkkenet  for å komme i mål med alt, men later selvfølgelig som jeg sover.

De visker, fniser  og jeg kjenner lukten av kaffe fylle rommet, men mest av alt kjenner jeg gleden i hjerte mitt og hvor heldig jeg er som får oppleve akkurat  dette.
Det er faktisk ingen selvfølge.

Hadde jeg ikke fått barn før jeg ble syk, så   hadde jeg nok ikke  fått oppleve det jeg får oppleve i dag og alt jeg får oppleve som mor. 

Det er noe jeg ofte tenker på.

Selv om jeg innimellom  føler meg utilstrekkelig som mamma og helt sikkert  ikke greier å være med på alt som  andre mødre gjør, så mangler det ikke på kjærlighet, omsorg og trygghet  her i huset.

Det er vel det viktigste, ikke sant?

 

De pirker forsiktig borti meg. Jeg later som jeg sover litt til. 
– Mamma, sier minsten utålmodig. Vi har noe til deg
– Hysj, sier de andre, ikke avsløre noe enda.

Jeg åpner øynene og senga er fylt med kosebamser og verdens fineste barn. ❤
Fy, så heldig jeg er.

 

Kaffe, blomster og hjemmelagde kort som selvfølgelig får mamma til å gråte like mye hvert år og små trollene til å le like hjertelig.
– Mamma da!!

Jeg er så takknemlig!

Gaver og alt det er koselig og fint, men uviktig.  Jeg har allerede fått det viktigste jeg kunne fått.
Bekreftelsen på at vi sammen er verdens beste team.

Verdens beste følelse!

Så, til alle mammaer der ute.
Absolutt alle mammaer.

Å være en god mamma måles ikke i hvor mye man er ute på tur eller aktiviteter man deltar på.
En god mor måles ikke i blod eller slektskap.

En god mor måles i trygghet og  kjærlighet.
En god mor måles i oppmuntring og trøst på riktig tidspunkt.
En god mor en en som veileder i retninger som ikke alltid faller i like god jord, men som er gjort bare på grunn av uendelig  kjærlighet.
En god mor en en som gir en klem etter å ha fått kjenn og som lytter når ting er vanskelig.

En god mor er  ubetinget kjærlighet!

Gratulerer med dagen alle mammaer i alle  varianter.

Vi er fantastisk! ❤

Tusentankeriord

#mamma #bonusmamma #forstermamma #stemor #morsdag #barn #morsdag #kjærlighet

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg