Vårtegn gjør meg glad!

 

 

Vi har kommet til Mars. 

Første vårmåneden og kanskje den BESTE syns jeg. Små vårtegn titter opp, strekker seg frem og kjemper mot kong vinter som rister fra seg siste rest i ny og ne.

Likevel, våren vinner mer og mer  frem og tegnene blir tydligere og tydligere. Det bringer frem et lite håp i meg hvert eneste år. Det er noe med denne tiden som er så fint. Noe nytt og friskt på en måte. 

Jeg er heldig som bor slikt til at jeg både har sjø, skog og vann i umiddelbar nærhet.

Selv om jeg ikke får benyttet meg av naturen slik jeg gjorde før jeg ble syk og slik gjerne andre gjør, i form av fjellturer ol, så finner jeg likevel en helt spesiell ro og glede når jeg bare kommer meg ut i naturen. 

Om jeg bare sitter ute og hører på alle lydene en gang i blant. Ser alle de fine fargene. Kjenner den deilige luften. 

Jeg fikk en slik tur ut med ungene her om dagen og tenkte jeg ville dele litt av opplevelsen med dere. 

Bare se og hør på dette deilige klippet under. 

BREljXWgsC7

Dette er noe av det beste jeg vet. Lykke rett og slett! Jeg kunne sittet slik og hørt på bekken i timesvis hvis jeg bare klarte.

Sildrene vann, tegn på vår som renner avsted. Snø som smelter. Er det ikke fint? 

Vi kjørte avgårde et lite stykke fra der vi bor, til en parkeringsplass.

Der har vi tilgang til all den fantastiske naturen av sjø, trær, og skog.

Benker og bålplass i umiddelbar nærhet slik at man kan ta en kopp kakao og en sjokoladebit, for det er selvfølgelig helt nødvendig. ☺ Det beste av alt, fantastisk utsikt så langt øyet kan se.

 

Våren gjør meg på ingen måte friskere, men vet dere, den gjør meg gladere. Den gjør meg så utrolig mye gladere og lettere til sinns….og det hjelper utrolig mye. 

Jeg har begynt å glede meg til å få frem hagemøblene, til å få en koselig krok på terrassen, til ungene kommer inn med markblosmster i fine farger…. 

 

 

Vinteren kan bety ekstra  tøffe måneder  for mange , inklusive meg selv, og for min del innebærer det også mye smerter og lange ensomme dager. Ettersom det er vanskelig å komme seg  ut av huset og delta på sosiale aktiviteter  gjør det heller ikke dagene lettere. 

 
Noen ganger så er det ikke så mye som skal til for å kjenne et lite håp, få frem et smil eller kjenne på  litt ekstra  hverdagsglede.

 

Små fine øyeblikk som gjør hverdagen litt lettere å leve.

 

tusentankeriord 

 

 

#vår #vårtegn #sjø #video #skog #glede #smågleder #natur #ut 
 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg