Logg av nett for å logge på livet!

 

 

 

 

Mange av dere har kanskje hørt det før. På TV eller  på radio?
“Logg av nett for å logge på livet”
Kanskje har du lest en artikkel om det i avisen eller hørt noen prate om det?

 

 

Logg PÅ nett! 

 Over alt oppfordrer oss til å logge av nett for å logge på livet og det er jo i utgangspunktet en god tanke.
Spesielt veldig fint for dem som faktisk kan “logge på livet” og være sosial når dem vil og bør prioritere det.

Desverre, for mange, meg selv inkludert, er sannheten en annen.
Faktisk helt motsatt.  

 For meg blir det litt… Logg PÅ nett for å logge på livet.”
 

Jeg har delt disse tankene med flere i samme situasjon litt tidligere og jeg  fikk flere kommentarer fra andre der de kunne kjenne seg godt igjen i tankene mine.
For veldig mange er nettet nesten den enste måten å delta litt i livet på.

Da jeg selv ble skikkelig syk for mange år siden, klarte jeg ikke ta vare på meg selv i hverdagen.
Selv den enkleste lille oppgave var krevende og nærmest umulig å løse på egenhådnd og livet ble snudd på hodet på alle mulige måter.
 

Etter åresvis med utredning fikk jeg diagnosen ME.
En sykdom som tvinger meg til å være mye husbunden og som dessuten samtidig tvinger meg til å være mye aleine.
Det kan til tider føles ganske vanskelig og ensomt.
 

Nesten hele mitt sosiale liv foregår nå på nettet og via sosiale medier.
Det er her jeg kan hilse på mine venninners babyer for første gang, det er her jeg kan prate med en gammel bekjent.
Det et her jeg får tips og råd om sykdommen min og hjelp om jeg trenger det en dag.

Når jeg logger på nett,  så føler jeg at jeg logger litt på livet.
 

Jeg vet det er mange som er i samme situasjon som meg selv og at det er mange som kanskje kan kjenne seg litt igjen i beskrivelsen her.

Mange har sosiale medier som eneste kommunikasjonsmiddel med venner og famile og ut i den store verden ellers og jeg syns det er fint om disse også blir husket på.

Jeg er i alle fall evig takknemlig for at det finnes måter å ” delta” på uten å måtte bli veldig, veldig syk i etterkant og selv om det ikke er helt det samme, så er det noe. 

Jeg har ikke helt forsvunnet.

For meg gir det en følelse av å fremdeles være her.
Fremdels er jeg med, selv om det ikke alltid er fysisk, så er jeg der og kan ønske familie og venner en god dag eller happy birthday  når det trengs.
Jeg er ikke helt borte liksom.

Jeg logger på nett for å logge på LIVET! 
Det vil jeg fortsette med.

tusentankeriord

#sosialemedier #ME #Fibromyalgi #myalgiskencefalopati #SoMe #Livet #Sykdom #helse #ensomhet #savn #loggepå

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg