Barnas påskehus, mammas favoritt!

Barnas påskehus, mammas favoritt!

Da var påsken like om hjørnet og vi har hentet frem kassen med påskepynt fra loftet, eller rettere sagt, pappaen i huset har hentet den frem. 
Påsken bringer frem mange gode minner og er en tid mange forbinder med ski, fjell og kakao i solen. Jeg forbinder påsken med litt andre ting. 
Påsken for meg er vår, tulipaner, farger og forhåpentligvis sol. 
Tid med familien, lange frokoster, og quiz på kvelden. 
Maling av egg og masse gule kyllinger. 

Den aller fineste pynten og min favoritt, er selvfølgelig den jeg får fra barna.


Se, så fint det ble! Her er kunstverket til barna gjennom flere år og gjett om de var stolt da påskefamilien fikk sitt eget hus i år. Det ble jeg også. Kun det beste er godt nok for den fineste pynten man har vet du.

Dere som følger meg på Instagram, har sikkert allerede sett det kjempefine dukkehuset jeg fikk meg her for litt siden? 
Uansett, det står nesten helt tomt og meningen er at jeg skal innrede det litt og litt slik at jeg får det akkurat slik jeg drømte om som liten. 
Et langtidsprosjekt, for mini-minimøbler er faktisk ganske dyrt, ironisk nok. Så det må nesten bli litt nå og da. 
( Har du noen tips til hvor man får tak i ting og tang til slike hus, vil jeg gjerne høre fra deg)

Påsken er fullbooket i huset og hele påskefamilien som barna har laget gjennom mange år har fått flyttet inn i drømmehuset mitt. 
Ble det ikke fint?

 

Dere skulle sett det glade ansiktet på minstemann når han kom hjem fra skolen og oppdaget alle de som hadde flyttet inn.
Han ble bare så glad og litt stolt også. Akkurat slik det skal være.

Jeg vet at noen kanskje syns det er litt klisjè, men jeg syns virkelig at det barna lager er det fineste av alt. Det er det som gir den gode stemningen, den gode følelsen og jeg gruer meg ikke  for å sette det frem i stuen eller på kjøkkenet. 
Det får ofte hedersplassen også. 
De blir stolt og jeg blir enda stoltere.

 

 

Hadde aldri hatt hjerte til å gjemme unna i en krok noe mine barn har brukt tid og krefter på å glede mamma eller pappaen sin med.
Tenk deg den følelsen.

Du har laget kjempefin påskepynt til mamma. 
Gledet deg hele skoledagen til at den skal bli ferdig fordi du har noe i sekken du vet mamma blir glad for. Så løper du hjem, mamma blir glad, hun sier i alle fall det, men så gjemmer hun vekk det du har laget så ingen kan se den. 
Den får ikke stå i stuen, ikke på kjøkkenet, men gjemmes vekk. 
-Kun de “fine” tingene fra butikken står fremme i stua sier mamma. 

Jeg tror det er en utrolig vond følelse for barnet og jeg tror heller ikke de barna gleder seg like mye over det de lager neste gang. 

Så enkelt, men så vakkert.
Denne har vært med oss i mange år og vi er blitt så glad i den.
Påsken hadde rett og slett ikke blitt den samme uten tror jeg. 

 

 

 Litt av alt.

Her har vi en god blanding, men favoritten er det barna skaper, absolutt.
Det tilfører huset noe helt spesielt. En god følelse. 

Nå gleder jeg meg til noen dager fri med familien og håper at kroppen spiller på lag slik at vi kan være litt sammen. 
Det hadde vært helt perfekt. 
 

tusentankeriord

#påske #påskepynt #barnaspynt #barnehender #hjemmelaget #kreativ #godpåske #stolt #dukkehus #hobby #barn 

 

 

2 kommentarer
    1. Er så hjertens enig…Jul eller påske…ungenes pynt er en påminnelse om deres kjærlighet til oss foreldre..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg