Egenpleie!

 

ONLY FOR ME!

 

 

 

 

Jeg har egentlig aldri vært noe voldsomt opptatt av sminke eller hudpleie av noe slag for å være helt ærlig med dere.

En vaskeklut i ansiktet og litt mascara, kanskje litt pudder på en god dag, så var det liksom greit. Det har  aldri vært den store interessen egentlig  og da jeg var bedre form litt oftere , var det så mye annet jeg var opptatt med enn disse tingene.

 

Nå, ettersom årene har gått har jeg plutselig blitt mer og mer interessert i alt som har med dette å gjøre.  Ikke fordi jeg føler jeg er nødt til å sminke meg, for det er det slettes ikke alltid jeg har verken krefter eller ork til, men fordi jeg syns det er skikkelig gøy både å se andre sminke seg, hvordan  de gjør det,   leke med farger og forskjellige sminkelooks.

I tillegg syns  jeg  det er viktig å prøve å ta vare på huden så godt det lar seg gjøre. Man blir jo ikke akkurat yngre med årene heller.  ?? 🤣

Jeg merker faktisk god forskjell på huden etter at jeg begynte å ta litt mer vare på den.

De siste årene har jeg fått litt penger her og der, til jul og bursdager… som jeg rett og slett ikke har hatt mulighet til å bruke. Jeg har ikke visst hva jeg skulle bruke de på. Jeg har på en måte hatt mer enn nok med å komme gjennom dagen. Så de har stått på en ” egokonto” til den dagen jeg fant ut hva jeg trengte. Mannen har vært ganske streng på at de pengene, de skulle  være noe som gikk  til  bare meg og ikke til han eller ungene. For det er nemlig litt typisk meg.

Han er så god den mannen. ❤

 

Etter en kjempetøff periode som også har satt sine spor på kroppen, har jeg kjent hvordan jeg har satt pris på den tiden jeg har klart å finne ro og krefter til litt egenpleie. 

Milde deilige dufter, svale og fuktighetsgivende masker og rett og slett bare-meg-tid ?

Plutselig visste jeg hva jeg ville bruke litt  penger på og  nå har jeg investert i litt nytt både på sminke og hudpleie fronten…  selv om jeg nesten aldri er utenfor døren. 

Er det ikke bortkastede penger, har jeg fått flere spørsmål om, siden du aldri er utenfor døren likevel? 

– Helt klart ikke. Dette er noe jeg gjør for meg selv. Bare fordi jeg syns det er gøy og fordi det nesten er blitt en liten hobby over det. Ikke for å vise de utenfor. Only for me! ❤

 

De hjemme har med tiden planer om  å lage en egen liten ” velvære-krok/ rom  ” til meg. Et sted hvor jeg kan sitte eller ligge komfortabelt og nyte litt hjemmespa eller kose meg slik som det passer meg etter hva jeg har krefter til, men det blir ikke før vi får kjelleren helt i orden, slik at eldste får soverom der….og da må man først tåle oppussingen og alt som hører med en slik runde.  

Litt og litt har vi som motto! Det passer oss fint.

 

 

I går  kom det helt nytt sminkeskap hjem til meg og det var skikkelig fint og det har stått på ønskelisten en stund. Nå var det på halv pris. HURRA! 

 Skal bli deilig å få litt mer system i sakene. Det skal ikke stå slik som på bildet,  det var bare for å vise hvordan det så ut med litt dill i.  Er faktisk plass til overraskende mye og jeg ble veldig fornøyd.

Er så kjekt med litt slike hobbyer når man har tunge og vanskelige dager som er preget av mye sykdom og smerte.

Dette gir et lite avbrekk de dagene jeg klarer å være oppreist, men likevel ikke kan gå ut av huset og det er så fint.

Farger gjør meg glad! 

Ønsker dere en så fin og fargerik fredag som mulig. 

 

 

tusentankeriord 

 

 

#sminke #makeup #sminkebord #farger #fresh #gøy #blivakker #hjemmme #amstøe

 

 

4 kommentarer
    1. Absolutt ikke bortkasta penger, i det hele tatt! Viktig å ta vare på seg selv, for seg selv ❤️ “Små” ting som dette kan gjøre underverker for oss som klarer så lite, så kos der MASSE med din nye hobby, jeg koser meg masse med hudpleie og sminke selv 😊 Spesielt hudpleie, for jeg merker stor forskjell på når jeg får tatt vare på huden min og ikke, og liker det at jeg føler meg såpass komfortabel uten sminke når huden er god. Sminke er kjempegøy det også, morsom hobby! 😄 Og for en snill mann du har som setter deg på plass – det er helt lov å bruke penger på seg selv også ❤️

    2. SÅ KOOOOOS!!! Du fortjener det og det som gjør deg glad er aldri bortkastet. Det er det mest verdifulle som finnes.
      Jeg har sånne kvelder både for meg selv og med datteren min. Og et par ganger har moren min vært med. Tre generasjoner jenter. Gode minner! <3

    3. Marlene: Ja, helt enig med deg. Jeg har hatt så mye problemer med huden, men nå er det mye bedre. Ja, mannen er verdens beste. Passer alltid godt på meg…. spesielt når jeg ikke er så flink selv. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg