En fantastisk opplevelse

 

 

 

 

I går var jeg så heldig at jeg fikk muligheten til å få med meg UKM som gikk av stabelen her på øya hvor jeg bor.

Selv hadde jeg to gutter som deltok i hvert sitt nummer og som den stolte mammaen jeg er, var det ” bare” å samle sammen det man hadde av krefter, hive innpå et par smertestillende, sette på plass ørepropper før jeg la ut på tidenes maraton.
For meg føltes  det i alle fall litt slik og sånn ut i fra hvordan kroppen har oppført seg i natt og på morgenkvisten, så er det akkurat maratonbeskrivelsen jeg tror passer best.

Jeg er som jeg har skrevet tidligere ingen fan av uttrykket ” fordi det er verdt det” , men hvis det er en gang jeg skulle falle for fristelsen å bruke det, så er det akkurat  i dette tilfellet. 

Jeg gledet meg veldig til å se guttene opptre og jeg vet det betydde mye for dem å ha meg i salen.
Da blir det ekstra fint at man får det til, for det er dessverre ikke alltid at man får muligheten til å følge opp slik, uansett hvor mye man ønsker.
Uansett, med stolt mamma plassert i salen og mange spente ungdommer som ventet på sin tur, var showet klar til å gå av stabelen. 

Jeg hadde gåsehud fra første sekund.
Så mye fantastisk flinke ungdommer samlet på et sted.

Jeg vil ikke si jeg ble overrasket , selv om det på en måte føltes litt slik, men jeg ble rørt til tårer flere ganger og skikkelig glad for at jeg faktisk fikk muligheten til å få med meg denne nydelige opplevelsen.
Ikke fordi jeg selv hadde to som skulle opptre, selv om jeg var stolt som bare en mamma kan være når de fremførte sitt nummer, men fordi alle som var der, var rett og slett en berikelse å få med seg. 

Den siste tiden har det vært mye negativt fokus på ungdom i media. Vi har fått høre om slåsskamper, russebråk hvor man må veies og måles for å kanskje kunne være en del av russebussen, mobbing og alvorlige angrep med kniv.

Det er selvfølgelig viktige saker å belyse og helt forferdelig å vite  at foregår rundt om, men det var så utrolig godt å komme som gjest til et arrangement det ungdommen virkelig kunne blomstre og hvor alle var like mye velkommen.
Det gjorde så godt å se og det er så viktig å huske på.

Vi har så mye utrolig flotte, kreative og inspirerende ungdom i dette landet.
Ungdom som hjelper hverandre til å lykkes, som samles og heier på hverandre.
Jeg var rørt til tårer flere ganger. 

Modige sangere som sto helt anene på scenen og sang rett inn i hjerte på oss som satt i salen, vakker kunst i alle former hang til utstilling  , piano i flere varianter og ikke minst: ungdom som var ansvarlige for at alt gikk som det skulle. 

Jeg ble i tillegg veldig positivt overrasket av å se at det var politikere i salen under hele forestillingen.
Det betyr mye for dem som har satt sammen dette fantastiske showet, som har lagt ned mye arbeid ( både  voksne og ungdommer) og ikke minst godt for ungdommene selv å se at det blir tatt godt i mot og at noen bryr seg. 

Slike tilbud som dette er gull verdt for den flotte ungdommen vår.
Ikke bare UKM som arrangement, men et sted hvor ungdom kan samles, dyrke egne interesser, bli kjent med andre og møte flinke , dedikerte voksne som ser dem og kvalitetene deres. 

Nei, jeg er skikkelig imponert, stolt og rørt over all den flotte ungdommen vi har og er så takknemlig for at jeg fikk være med å se den fantastiske gleden og kreativiteten som bor i dem. 

Helt rå og like fantastisk hele gjengen. 

Heia ungdommen! 

 

 

 

tusentankeriord

 

 

#ukm #ungdom #Kreativitet

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg