I virkeligheten!

 

 

 

 

 

 

Jeg prøver, jeg prøver virkelig.
Jeg presser meg, utfordrer meg og søker etter svar.
Jeg ler litt, gråter litt og starter på nytt.
Leter over alt. 
Jeg ser hit, jeg ser dit og det føles som alt snurrer rundt.
Klarer jeg hode fast?

Jeg står stille og kjenner etter, puster jeg?
Tar hånden på brystet og hører dunk, dunk, dunk… Jeg lever.
Klyper meg i armen, jeg drømmer ikke.
Jeg lever, lever i virkeligheten.

Jeg ser bak meg, hva jeg hadde.
Snur meg frem, hva får jeg nå?
Legger meg litt ned for å hvile, bare bittelitt.

Går to skritt frem med svake føtter, et skritt bak med enda svakere..
Hva er det jeg ser etter?

Jeg gråter litt igjen, jeg vet ikke hvorfor. Jeg savner! Det vet jeg.
Jeg blir redd. Jeg blir bekymret.
Hva skjer nå?

Det gjør vondt, men ingen blod. Kan du se det?
Krøller meg sammen. Prøver å fokusere,  men alt blir tåkete.
Jeg hører stemmer, ser ansikter.. Noen prøver å få kontakt.
Jeg nikker og smiler,  men jeg hører ikke hva de sier…Ikke i dag.

Det gjør vondt enda, kan noen hjelpe?
Jeg skriker, men det kommer ingen lyd. Er det derfor ingen hører?

Jeg legger meg litt til. Prøver å sove. Jeg tenker at i morgen blir det bedre.
Hver kveld, hver dag.
Håp!

Jeg åpner øynene, fremdeles i virkeligheten. Heldigvis.
Det er her jeg vil være.

Jeg drømmer meg bort, jeg smiler og ler.
Jeg kjemper.

Jeg er takknemlig for alt jeg har, jeg er glad.
Jeg er lei meg for alt jeg mister, jeg gråter.

Jeg gir aldri opp.
Jeg venter!

 

 

 

tusentankeriord

 

 

#håp #redsel #livet #livetmedME #smerte #gråt #ME 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg