Hva ville du gjort om du ble frisk i morgen?

 

 

 

Ååh, jeg vet, jeg vet nøyaktig hva jeg ville gjort!

Jeg vet hva det aller første jeg skal gjøre når jeg blir frisk.
Jeg skal pakke med meg noe godt i sekken og gå en lang tur, helt for meg selv.
Jeg skal trippe så lett på tå og danse litt på veien, ta noen piruetter mens jeg nøye hører etter alle lydene i naturen.
Jeg skal ikke holde ute en eneste lyd, ikke den aller minste en gang. 
Jeg skal ta på trærne, til og med kanskje klemme et. Trekke luften godt ned i lungene og holde pusten så lenge jeg klarer , før jeg puster ut igjen.

 

Jeg skal sette meg ned et vakkert sted, bare meg og det vakre  omkring.
Jeg skal hyle ut for fulle lunger, et jubelrop av dimensjoner, av glede og lettelse. 
Jeg skal sprette champagne, som selvfølgelig ligger kald i sekken, og ta meg en god slurk, rett fra flaska!

Jeg skal le og gråte om en annen.
Jeg skal strekke hendene så høyt jeg klarer opp mot himmelen.. Høøøøøyt opp. Rett til værs! Leeenge.

Jeg skal løpe og hoppe, ja til og med hinke meg avgårde… bare fordi jeg kan!
Bare fordi jeg har lyst, akkurat der og da.

Jeg skal rulle meg i gresset og kjenne vinden i ansiktet…eller regnet, eller kjenne solstrålene som varmer. 

 

Jeg skal være den  første til å hente minstemann på skolen  og vi skal gå sammen hjem.

Vi skal til og med bruke ekstra lang tid, gå alle omveier og finne masse fine skatter på veien.
Bare meg og han. Vi skal holde hender.

Jeg skal nyte barna mine. Lukten og lydene av dem, bevegelsene og historiene. Jeg skal få med meg hvert eneste ord. Absolutt alt de sier. 
Jeg skal være supermamma for en dag og ta de med på akkurat det jeg vet de har mest lyst å ha mamma med på. BADELAND!
Klart vi skal i badeland og jeg skal være den første til å ta den store sklia, selv om jeg ikke tør.

Jeg skal ikke være i  nærheten av sofaen, ikke i nærheten av dataen… Eller, det kan hende jeg rett og slett bare må oppdatere facebookstatusen til FRI eller OPPTATT!! Men bare det og bare fordi jeg har to minutter ledig tid mens jeg venter på at ungene blir ferdig å kle på seg.
Fordi jeg for en gangs skyld venter på dem og ikke omvendt!

Jeg skal gå lang kveldstur, se på stjernene og nyte den deilige kveldslufta. Holde kjæresten i hånden hele veien… En lang tur! Ekstra lang, bare fordi jeg kan og har bestemt det helt selv. 

Ååh, så deilig det skal bli!
Ååh, som jeg gleder meg. For en dag skal det skje, det må jo det!

I mellomtiden skal jeg gjøre masse annet, i mitt eget tempo.
Jobbe for å oppnå nye ting, sakte, men sikkert!
Jeg skal gå på smeller, men også reise meg i medgang.
Oppturer og nedturer.
Jeg skal le og gråte.
Jeg skal aldri gi opp og aldri slutte å håpe.

Jeg skal leve!

 

 

 ME-foreningen har spurt en rekke pasienter:
Hva ville du gjort om du ble frisk i morgen? Svarene kan man se i videoen under her.

tusentankeriord 

 

 

#myalgiskencefalopati #smertekamp #kroniskelidelser #kronisksykdom #livetmedME #millionsmissing #leve #syk #frisk #håp 

2 kommentarer
    1. Du virker så utrolig sterk, og innleggene dine er veldig sterke å lese <3
      Jeg har ikke ME og har det ikke slik som du har det så jeg kan ikke skrive at jeg vet hvordan du har det. Men jeg kjenner meg allikevel igjen i endel av det du skriver om tanker rundt det å være syk, og det er inspirerende å lese. Samtidig veldig sterkt <3
      Det virker som du har klart på en måte å akseptere sykdommen din, samtidig som du ikke har gitt opp håpet om å bli frisk. Det er en vanskelig ting å gjøre, som jeg tror er veldig viktig? Og jeg forstår veldig godt at selvom man har akseptert det å være syk så betyr ikke det at man aldri har dårlige dager der man er trist, sint, frustrert, og synes ting er kjempe tungt.
      Jeg heier på deg, og jeg håper virkelig drømmen om å bli frisk går i oppfyllelse for deg en dag! 🙂 Så får du i mellomtiden som du sier ta ting i eget tempo <3 Klem.

    2. A.N: Tusen takk for kjempefin kommentar! 🙂 Det setter jeg stor pris på.
      Jeg vet ikke om jeg er så sterk, men kanskje jeg har noen sterke øyeblikk? 😉
      Jeg har ikke gitt opp håpet om å bli frisk, samtidig så er jeg realistisk og ser at tiden går.
      Klem tilbake

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg