Utenfor vinduet mitt…

 

 

 

 

Det finnes en verden der ute, utenfor vinduet mitt.
Folk har forlatt sin pute og pusler nok på med sitt.
Jeg ligger alene og tenker, mens tiden den rusler forbi.
Jeg lurer på hva som venter, der utenfor stua mi.

 

Sola som treffer min rute, sender meg trøstens ord.
Fremdeles på en pute, i huset her jeg bor.
Tiden står stille her inne. Timer, dager og år.
Det var ikke dette jeg ville, klokka den går og går.

 

 

Jeg tenker en stille tanke og kjenner det presse på.
Hjerte begynner å banke, tårene kommer nå.
Jeg prøver å smile til alle, tross ensomheten er stor.
Kjenner noe i meg falle. Jeg ser barna som venter  på mor.

 

Jeg prøver å holde opp motet, jeg prøver å være sterk.
Jeg bryr meg ikke om  rotet eller kroppens intense verk.
Jeg vil bare ha litt av tiden, som sakte forsvinner hen.
Jeg lover at jeg siden, skal tåle å få litt igjen.

 

Jeg sender et håp ut i luften og ønsker så hardt jeg kan.
Jeg kjenner jeg holder pusten og venter littegrann.
Jeg ser meg rundt i rommet, jeg ligger fremdeles der.
Tankene blir tomme, jeg vil ikke være her.

 

 

Tusentankeriord

2 kommentarer
    1. Når jeg leser dette, kjenner jeg meg sånn igjen.
      Har veldig lyst å dele en låt med deg, som jeg har laget. Den handler om å ha ME. Og du vil sikkert kjenne deg igjen i teksten.
      Jeg tar meg den frihet og deler den her. Håper det er greit!
      https://youtu.be/iy36Q7aYxiY

    2. Linda: Så utrolig fint, Linda. Jeg ble rett og slett veldig rørt av dette. For en nydelig sang og tekst. Tusen, tusen takk. Dette gjorde virkelig en forskjell på denne dagen og fikk frem tårene hos meg. Tusen takk ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg