Et skritt av gangen

 

 

 

 

 

 

Man hører noen prater, forventer de et svar.

Man stirrer ut i luften og føler seg litt rar.

Så vanskelig å forklare, så mye å forstå.

Hva skjer med med alt i morgen?

Bør jeg tenke på det nå?

 

Et øyeblikk så vakkert og full av gode minner,

Blir byttet ut med tårer og timer som forsvinner.

Alt man skulle gjøre, alt man vil få til.

Må vente noe lenger, man får ikke gjort det man vil.

 

Man vrir seg rundt i sengen, med smerter ingen kjenner.

Hodet kjennes tungt og man har svake hender.

Hver lyd i rommet føles som knivstikk mot din kropp.

Når skal dette ende,  når skal det bli stopp?

 

Man lærer seg å nyte, små øyeblikk så god,

så må man holde fast og fortsette å tro.

At en dag blir det bedre, en dag skal vi bli fri.

Da skal nok vi få nyte hva livet har å gi.

 

I mellomtiden må vi prøve alt for å ha det bra,

se glede i det små og holde fast ved det som gjør oss glad.

Å nyte øyeblikket som er der her og nå,

Hverdagslige gleder man ikke tenker på.

 

Jeg skjønner det er vanskelig for de som ikke vet,

Det beste du kan gjøre er å vise kjærlighet.

Ensomhet er grusom og ingen som vil kjenne,

Sammen kan man håpe og se et lys der fremme.

 

Jeg holder fast ved alt det gode livet gir

Familie og venner, som alltid hos meg blir.

Som tørker snørr og tårer, som sier alt bli bra.

Som sammen med meg smiler og gjør meg trygg og glad.

 

For selv om det er tøft og noen ganger dumt,

Så har jeg lært så mye om meg selv og mange rundt.

Ta en dag av gangen, det kommer bedre dager.

Uten mye smerter og uten mye plager.

 

 

 

 

 

 

tusentankeriord

5 kommentarer
    1. Kjærlighet og håp er det vakreste som fins.Husk at nettopp du er en gave til verden.Det er godt å være sammen men kun du kan finne døra inn til deg selv der du blir trygg på det du vil og det du faktisk føler.Veien dit kan være kort når du bestemmer deg for å forstå hvem du selv er uten det andre sier at du er.Mange kan si fine ord om deg til deg men de kanskje har egne forestillinger om hvem du er og møter deg utifra sine egne vurderinger fordi du viser en liten bit av deg.Den biten viser vi alle ,altså vi gjør et ubevisst /bevisst valg for å kommunisere med omverdenen .Mange ganger tar vi hensyn til ditt og datt og da kommer det imellom hvordan vi egentlig tenker .Mange ganger kan man bli veldig sliten av å ta slike hensyn ,det kan bli en livsstil hos mange unge.Snakker av erfaring fra da jeg var ung.Da fant jeg en åpen dør til hva jeg følte og hvem jeg var når jeg bare turte å være meg selv på godt og vondt.Jeg er en kristen og har det veldig godt på grunn av det.Jeg ble så grepet av din tekst og du er unik.Varm klem og lykke til.💕Sarah

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg