dagen før dagen…

 

Kanskje den aller fineste juledagen synes jeg. Det er ikke ofte det skjer, men i dag våknet jeg altså til den blå time utenfor, hvitt så langt øye kunne se og julelysene på huset som virkelig satt inn julestemningen for fult. Så fint at jeg nesten ble rørt.

Jeg er alltid først oppe og de timene før huset våkner til liv og mørket fra natten fremdeles henger i luften, den stilleste tiden av dagen, det er min tid. Resten av huset sover og jeg kan ta den tiden kroppen trenger på å komme i gang. Ganske fint og helt nødvendig for meg.

I dag samles hele gjengen min her hjemme og vi skal tradisjon tro pynte juletreet. Endelig. Det er så koselig.
Vet mange allerede har fått juletreet på plass,  men her er de streng på juletradisjoner, så i dag blir det grøt med mandel, både til folk og nisser, juletrepynting og grevinnen og hovmesteren. « same procedure as every year “  der altså. Overgang fra advent til jul. Ikke rart det er en favorittdag. Eldstemann kommer hjel til jul og jeg gleder meg til å ha alle mine samlet i huset.

Nå skal jeg nyte en kaffekopp, se litt på god morgen Norge og vente på at huset våkner til liv.

Håper dagen er god med deg og at du passer på å legge inn de pausene du trenger for at det ikke skal bli for mye. Det kommer en dag i morgen også, så ikke brenn opp alt kruttet i dag.

Husk at det er lov å be om hjelp og at du ikke trenger å følge sendeskjema til NRK hvis du også vil ha med deg « kvelden før kvelden». Den kan du nemlig se på nrk.no når det passer best for deg. Veldig greit sånn sett.

 

En nydelig lillejulaften ønskes dere alle. ✨❤️

~ tusentankeriord

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg