Fra feriemodus til hverdagsliv..

God dag fra landet! 

Stillhet, fuglekvitter,  frisk luft og en rolig start på dagen. Siste dag i vinterferien til ungene og de har allerede kommet seg ut  for å skape nye eventyr.  De aller siste før skole og hverdagen venter. 

De elsker å være her, på landet, omringet av skog og mark. Der  kan de løpe rundt i naturen, ta og føle på alt de kommer over. Frihet.

Jeg sitter for det meste inne i godstolen,  men samvittigheten er likevel bedre her. Jeg vet de koser seg masse. Det blir ikke like synlig at mamma er syk og ikke kan delta like mye. 

 De er opptatt fra tidlig morgen til sene kveld og det er så vidt vi får de inn for mat og tannpuss.  

Da er det fint å rope de inn til noe ekstra godt. Fruktsalat av frukt og bær smaker alltid godt etter noen timer i frisk luft….og selvfølgelig med litt vaniljesaus på for de som ville ha det. Det var ikke mange som takket nei for å si det slik.


 

Kaffe må man selvsagt ha uansett hvor man er. Påfyll av energi og gode smaker. Mmmmm…deilig! 

Det er så stille her. Ingen trafikk og støy! 

Ingen kaos og hverdagsliv. ” Til og med skivene smaker bedre her ” sier ungene. De gjør faktisk det. Det er noe med luften. 

Desverre for meg, har jeg ikke kunne deltatt så mye denne gangen. Når kroppen jobber mot og ikke med, så blir det desverre slik og da må man ofte trekke seg unna og ha det helt rolig. 

Heldigvis er gjengen så opptatt at det ikke blir så synlig her. 

Mor er sliten etter 2 uker ferie og det er på tide med rutiner og hverdagsliv. Det er vel egentlig det som passer denne kroppen absolutt best, selv om det er veldig deilig å slippe vekkerklokke og plikter innimellom også.

Heldigvis fikk vi en kjempekoselig avslutning på en to uker lang ferie og langhelg på landet i går kveld. Gjengen hadde laget stort bål ute, satt frem stoler og pledd. Vi fikk avsluttet en fin langhelg ute forran bålet, hele gjengen. Lørdagsgoderiet ble selvfølgelig spist ute og vi fortalte vitser og koselige historier. Det var helt stjerneklart ute og stemningen var veldig god. Helt magisk egentlig.

 

 

Vi sendte opp lanterne og alle ønsket seg noe! En helt fantastisk kveld.

Ååååå….jeg kunne ønske meg mange slike.

Lanternen flyr avsted i kveldsmørket.. 

Er så glad jeg fikk bli med på dette. En fin kveld å ta med seg mange gode minner videre fra.

Heldige, heldige meg! 

Nå venter hverdagen. Er jeg egentlig klar?

TusenTankeriOrd 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg